Запас ходу електромобіля взимку: наскільки реально падає дальність і чому це відчувають усі

Аватар Олег Норов Олег Норов
625
2 голоси
Запас ходу електромобіля взимку: наскільки реально падає дальність і чому це відчувають усі
Електромобіль на зарядці. Фото: pixabay
Зниження температури різко впливає на ефективність батарей, але масштаби падіння пробігу різних моделей виявилися неочікувано нерівномірними.
Зміст

Чому зимовий пробіг електромобіля скорочується

Перша холодна пора для багатьох водіїв стає тестом на терпіння – електромобілі реагують на мороз значно сильніше, ніж традиційні авто. Зниження ефективності батареї, збільшене навантаження на обігрів та холодний старт – усе це складається у відчутну втрату пробігу.

Деякі власники зізнаються, що їхній щоденний маршрут узимку скорочується майже вдвічі, - пише видання Auto Świat.

У моделях із ДВЗ салон прогрівається залишковим теплом, тоді як у електромобілях працюють окремі нагрівачі.

Вони споживають енергію рівномірно – незалежно від того, рухаєтеся ви повільно містом чи виїхали на трасу.

Саме тому в морозні ранки лічильник відсотків батареї падає швидше, ніж очікує більшість новачків.

Досвід водіїв електромобілів: різниця відчутна

Nissan Leaf. Фото: pixabay

На тематичних форумах можна знайти чимало історій, і одна з них набула особливої популярності.

Власник електромобіля поділився, що його авто після перших нічних морозів втратило майже 50 % пробігу.

Він виїхав у звичних умовах, але отримав зовсім інший результат – маршрут, який раніше долався без хвилювань, тепер вимагав зупинки для підзарядки.

Схожі ситуації трапляються й у міському режимі.

Короткі поїздки з частими зупинками змушують електромобіль постійно підтримувати комфортну температуру в салоні – а це найбільш енерговитратний режим узимку.

Що показали тести ADAC по електромобілям

Німецький автомобільний клуб ADAC перевірив популярні моделі в однакових температурних умовах – дані виявилися не просто цікавими, а подекуди й несподіваними.

Частина авто втрачала лише третину пробігу, тоді як інші – майже половину.

МОДЕЛЬ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ Пройдена відстань у км. Запас ходу згідно зі стандартом WLTP у км. Споживання енергії при випробуванні в кВт·год на 100 км
Mercedes-Benz EQS 450+ 582 /18* 817 20,4
Lucid Air Grand Touring AWD 518 839 23,0
Porsche Taycan Perf. Plus 504 667 21,4
VW ID.7 PRO S 436 700 20,9
Tesla Model 3 MR RWD 423 702 21,0
NIO ET 5 LR 421 532 22,7
BMW iX xDrive50 413 633 27,4
Audi S e-tron GT 398 605 27,1
KIA EV3 81.4 350 586 24,2
Polestar 2 LR SM 349 632 25,0
Hyundai IONIQ 6 77.4 RWD 344 614 23,8
Lotus Emeya 335 540 29,1
Ford Capri ER RWD 332 627 24,0
Cupra Born VZ 325 594 25,3
XPeng G6 LR 325 570 27,7
Skoda Enyaq Coupé 85 316 566 25,7
Nissan Ariya 87 FWD 314 516 28,0
Renault Scenic E-Tech 220 314 594 29,8
GWM ORA 07 AWD 304 520 26,8
BYD Seal RWD 294 570 28,4
Volvo EC40 SM ER 285 569 30,3
Genesis GV60 RWD 278 517 29,5
Peugeot e-3008 210 263 518 28,5
MG 4 ER 254 520 29,8
Toyota BZ4X FWD 233 504 25,6

*залишковий запас ходу в км

Найкраще проявили себе великі моделі – вони проїхали значно більше заявленого мінімуму, навіть зважаючи на мороз.

Водночас у сегменті масових авто різниця стала разючою: деякі моделі стабільно показували гідний результат, тоді як інші втрачали до 50 % через відсутність теплового насоса або менш ефективну систему керування батареєю.

Як мінімізувати втрати батареї електромобіля

Частину проблем реально зменшити. Передпусковий обігрів під час підключення до мережі працює як своєрідна економія – батарея витрачає менше ресурсу на старті.

Навіть простий обігрів салону заздалегідь може скоротити споживання на перших кілометрах.

Ті, хто має гараж або можливість заряджати авто біля будинку, зазвичай помічають меншу різницю в пробігу – температура батареї падає повільніше, а система керування працює стабільніше.

Читайте по темі