В Україні почали блокувати спам-дзвінки: запрацювали нові правила для мобільних операторів

В Україні відсьогодні, 2 жовтня, офіційно набули чинності нові правила надання електронних комунікаційних послуг, які дозволяють мобільним операторам блокувати спам-дзвінки та номери, що їх ініціюють.
Відповідні зміни ініціювало Міністерство цифрової трансформації за підтримки самих операторів, а затверджені вони постановою Кабміну № 761 від 25 червня 2025 року.
Нові правила передбачають чітке розділення типів викликів: на непродуктивні (тобто спам) і комерційні (легальні рекламні дзвінки за договором).
Що змінюється
- Спам можна буде блокувати: оператори отримали інструменти для автоматичної фільтрації та блокування дзвінків, які мають ознаки непродуктивних або нав’язливих.
- Клієнти можуть скаржитися на спам: якщо ви отримали спам-дзвінок, можете повідомити про це свого оператора і номер порушника заблокують.
- Комерційні дзвінки тільки за договором: компанії, що телефонують клієнтам, мають укласти договір з оператором та використовувати лише погоджені номери.
«Мінцифра надала операторам інструменти для боротьби зі спам-викликами та нав’язливою рекламою. Згодом оператори блокуватимуть спам, рекламу та потенційно шахрайські дзвінки», – прокоментував міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Що ще передбачає постанова
- У особистому кабінеті користувача можна буде самостійно відключити контент-послуги без звернення до оператора.
- SIM-картки не блокуватимуть через несплату для українців у зоні бойових дій.
- Нові абоненти зможуть отримати безкоштовний стартовий пакет для першого підключення, щоб зв’язатися з рідними.
- Інтернет швидкість буде під контролем: оператор зобов’язаний вказувати у договорі реальні параметри швидкості. Якщо вони не відповідають, це підстава для скарги до НКЕК або навіть суду.