Російська логістика буксує: вугільна криза вивела з ладу сотні тисяч вагонів

Аватар Кирило Гапонов Кирило Гапонов
947
1
2 голоси
Російська логістика буксує: вугільна криза вивела з ладу сотні тисяч вагонів
Порожні залізничні вагони. Фото: GMK Center
Служба зовнішньої розвідки України попереджає: вугільна криза в Росії вже частково паралізує залізничні перевезення. У країні простоює майже 300 тисяч вагонів, а ситуація загрожує повним колапсом транспортної системи.

У Росії стрімко поглиблюється вугільна криза, яка дедалі сильніше б’є по суміжних галузях. Найболючіше удар припав по залізничній системі, яка несе мільярдні збитки через нестачу вантажів. Про це повідомляє Blik.ua з посиланням на Службу зовнішньої розвідки України (СЗРУ).

За інформацією розвідки, обсяги транспортування вугілля до портів Азовського, Чорного та Балтійського морів у першому кварталі 2025 року суттєво зменшилися. Причина – вугільні компанії не здатні забезпечити навіть третину обіцяних постачань.

Через невиконання заявлених обсягів транспорту російська залізниця залишилася з десятками тисяч порожніх вагонів. Станом на квітень 2025 року в РФ простоюють 295 тисяч вагонів, що є рекордним показником.

Ці вагони не лише не приносять прибутку – вони обтяжують інфраструктуру. Маневрові станції перевантажені, а витрати на обслуговування рухомого складу зростають щодня.

«Це не тимчасові труднощі, а наслідки глибокого дисбалансу у логістиці та постачанні», – заявляють у СЗРУ.

Розвідка підкреслює, що ситуація погіршуватиметься через санкції та втрату традиційних ринків збуту.

Нестача експортних маршрутів і закриття доступу до прибуткових клієнтів на світовому ринку позбавляють Росію критичних валютних надходжень. Це, у свою чергу, ще більше підриває функціонування вугільної галузі.

  • СЗРУ попереджає: за нинішніх умов криза може вийти з-під контролю і паралізувати всю транспортну систему РФ. Залізниця, яка є основним каналом доставки вугілля, не витримає подальших перевантажень і фінансового тиску.
  • Якщо ситуація не зміниться, Росію чекає не просто занепад однієї галузі – мова може йти про системну економічну нестабільність, а з цим й фактичну неможливість продовжувати війну.

Читайте також: ЗСУ отримує все більше вітчизняної зброї: джерело повідомило, у виробництво чого інвестують партнери України