Київське метро може тимчасово призупинити роботу: експерт пояснив, за яких умов це станеться
Наразі Київ поступово оговтується після останніх атак рф, і наземний електротранспорт працює за повними маршрутами. Проблеми, які виникали раніше, були пов’язані переважно з пошкодженням мереж, а не дефіцитом електрики.
Про це йдеться в матеріалі ТСН із посиланням на експертні оцінки.
Дві причини відключень: пошкодження мереж та нестача генерації
За словами інженера-енергетика та співзасновника ГО «Пасажири Києва» В’ячеслава Скриля, відключення електротранспорту можливі за двох умов:
- фізичне пошкодження мереж чи підстанцій, коли їх неможливо оперативно заживити
- дефіцит генерації, коли електрика є в мережі, але її недостатньо для роботи всіх споживачів
Фахівець наголошує, що тягові підстанції Києва наразі заживлюються у пріоритетному порядку й не страждають від дефіциту електроенергії. Але у разі серйозних обстрілів і суттєвого падіння генерації політичне рішення про зупинку електротранспорту цілком можливе.

Метро Києва. Фото: livejournal
У підземці вже фіксують перші «дзвіночки» — короткі вимкнення світла на окремих станціях, зокрема на «Політехнічному інституті». Експерт пояснює: це наслідок перевантаження або тимчасових аварій у мережі, від якої живиться метро.
Проте у разі критичного дефіциту електрики метрополітен не зможе працювати навіть на резервних схемах.
«Якщо мережі на поверхні значно пошкоджені або дефіцит стає критичним, метро скорочує роботу або повністю закривається», — пояснює Скриль.
Також, якщо електротранспорт зупиниться, місто буде змушене компенсувати рух автобусами. Утім, логістично та технічно забезпечити обсяг перевезень, який щоденно виконує метро та електротранспорт, буде вкрай складно.
- Раніше Зеленський оголосив про запуск «енергетичного коридору» між Україною та Грецією.