Зимова пастка: чому антиблокувальна система авто не скорочує гальмування
Узимку багато водіїв покладаються на ABS як на універсальний захист від аварій. Втім, на слизькому покритті ця система працює інакше – вона не зупиняє автомобіль швидше, а лише допомагає зберегти керованість. Про це йде мова у статті про правила безпечного водіння взимку.
На льоду колеса з ABS не блокуються повністю, система постійно «відпускає» і знову притискає гальма. Це дозволяє об’їхати перешкоду, але водночас збільшує гальмівний шлях – іноді суттєво.
У старіших авто без ABS ситуація ще складніша. Тут ефективним залишається лише переривчасте гальмування – часті й короткі натискання на педаль, які не дають колесам втратити контакт із дорогою.
Якщо ж автомобіль обладнаний ABS, фахівці радять діяти без напівзаходів – тиснути на педаль упевнено і до упору. Характерний тріск під ногою означає, що система працює, а не виходить з ладу.
Авто BMW на слизькій дорозі. Фото з застосуванням ШІ
Та головне правило зими залишається незмінним – дистанція. На слизькій дорозі вона має бути щонайменше утричі більшою, ніж у суху погоду. Саме запас простору часто вирішує долю маневру.
Експерти наголошують: жодна електроніка не скасовує фізику. Лід не пробачає різких рухів і самовпевненості, навіть якщо автомобіль наповнений сучасними системами безпеки.
Читайте по темі
-
На BLIK.ua зібрано ключові поради, які допоможуть автомобілю без проблем витримати зимові холоди, снігопади та агресивні реагенти на дорогах.
-
Кожна зимова поїздка – це виклик. Аби уникнути небезпеки, водіям радять пам’ятати 10 «золотих» правил безпечного кермування.