Запас ходу електромобіля взимку: наскільки реально падає дальність і чому це відчувають усі
Чому зимовий пробіг електромобіля скорочується
Перша холодна пора для багатьох водіїв стає тестом на терпіння – електромобілі реагують на мороз значно сильніше, ніж традиційні авто. Зниження ефективності батареї, збільшене навантаження на обігрів та холодний старт – усе це складається у відчутну втрату пробігу.
Деякі власники зізнаються, що їхній щоденний маршрут узимку скорочується майже вдвічі, - пише видання Auto Świat.
У моделях із ДВЗ салон прогрівається залишковим теплом, тоді як у електромобілях працюють окремі нагрівачі.
Вони споживають енергію рівномірно – незалежно від того, рухаєтеся ви повільно містом чи виїхали на трасу.
Саме тому в морозні ранки лічильник відсотків батареї падає швидше, ніж очікує більшість новачків.
Досвід водіїв електромобілів: різниця відчутна
Nissan Leaf. Фото: pixabay
На тематичних форумах можна знайти чимало історій, і одна з них набула особливої популярності.
Власник електромобіля поділився, що його авто після перших нічних морозів втратило майже 50 % пробігу.
Він виїхав у звичних умовах, але отримав зовсім інший результат – маршрут, який раніше долався без хвилювань, тепер вимагав зупинки для підзарядки.
Схожі ситуації трапляються й у міському режимі.
Короткі поїздки з частими зупинками змушують електромобіль постійно підтримувати комфортну температуру в салоні – а це найбільш енерговитратний режим узимку.
Що показали тести ADAC по електромобілям
Німецький автомобільний клуб ADAC перевірив популярні моделі в однакових температурних умовах – дані виявилися не просто цікавими, а подекуди й несподіваними.
Частина авто втрачала лише третину пробігу, тоді як інші – майже половину.
| МОДЕЛЬ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ | Пройдена відстань у км. | Запас ходу згідно зі стандартом WLTP у км. | Споживання енергії при випробуванні в кВт·год на 100 км |
|---|---|---|---|
| Mercedes-Benz EQS 450+ | 582 /18* | 817 | 20,4 |
| Lucid Air Grand Touring AWD | 518 | 839 | 23,0 |
| Porsche Taycan Perf. Plus | 504 | 667 | 21,4 |
| VW ID.7 PRO S | 436 | 700 | 20,9 |
| Tesla Model 3 MR RWD | 423 | 702 | 21,0 |
| NIO ET 5 LR | 421 | 532 | 22,7 |
| BMW iX xDrive50 | 413 | 633 | 27,4 |
| Audi S e-tron GT | 398 | 605 | 27,1 |
| KIA EV3 81.4 | 350 | 586 | 24,2 |
| Polestar 2 LR SM | 349 | 632 | 25,0 |
| Hyundai IONIQ 6 77.4 RWD | 344 | 614 | 23,8 |
| Lotus Emeya | 335 | 540 | 29,1 |
| Ford Capri ER RWD | 332 | 627 | 24,0 |
| Cupra Born VZ | 325 | 594 | 25,3 |
| XPeng G6 LR | 325 | 570 | 27,7 |
| Skoda Enyaq Coupé 85 | 316 | 566 | 25,7 |
| Nissan Ariya 87 FWD | 314 | 516 | 28,0 |
| Renault Scenic E-Tech 220 | 314 | 594 | 29,8 |
| GWM ORA 07 AWD | 304 | 520 | 26,8 |
| BYD Seal RWD | 294 | 570 | 28,4 |
| Volvo EC40 SM ER | 285 | 569 | 30,3 |
| Genesis GV60 RWD | 278 | 517 | 29,5 |
| Peugeot e-3008 210 | 263 | 518 | 28,5 |
| MG 4 ER | 254 | 520 | 29,8 |
| Toyota BZ4X FWD | 233 | 504 | 25,6 |
*залишковий запас ходу в км
Найкраще проявили себе великі моделі – вони проїхали значно більше заявленого мінімуму, навіть зважаючи на мороз.
Водночас у сегменті масових авто різниця стала разючою: деякі моделі стабільно показували гідний результат, тоді як інші втрачали до 50 % через відсутність теплового насоса або менш ефективну систему керування батареєю.
Як мінімізувати втрати батареї електромобіля
Частину проблем реально зменшити. Передпусковий обігрів під час підключення до мережі працює як своєрідна економія – батарея витрачає менше ресурсу на старті.
Навіть простий обігрів салону заздалегідь може скоротити споживання на перших кілометрах.
Ті, хто має гараж або можливість заряджати авто біля будинку, зазвичай помічають меншу різницю в пробігу – температура батареї падає повільніше, а система керування працює стабільніше.
Читайте по темі
- Ми писали, що електромобілі вже не дивина! Але які «батарейні» авто реально корисні для українців? BLIK.UA показує справжній топ!
- Бензин і дизель більше не правлять балом! Електрокари стрімко виходять уперед, захоплюючи ринок і увагу покупців!