Київські відмінники провалили олімпіаду з математики: вчителька звернулася до МОН
Викладачка з математики одного з навчальних закладів Києва Катерина Халепа прокоментувала ситуацію. Вчителька, проаналізувавши результати першого етапу Всеукраїнської олімпіади з математики, що відбувся 18 жовтня 2025 року. Вона повідомила, що 93% учнів, які зазвичай мають високі оцінки, повернулися додому з порожніми бланками. Про це педагогиня розповіла у відео на каналі YouTube.
«58% київських відмінників отримали нуль балів, ще 35% — лише від одного до шести. Максимум за одне завдання — сім балів. Тобто переважна більшість школярів не впоралася з жодним завданням. У підсумку — 93% учасників, які вважаються сильними учнями, не змогли продемонструвати свої знання», — зазначила Халепа.
За словами викладачки, серед небагатьох, кому вдалося здобути бодай якісь результати, один школяр набрав 21 бал, розв’язавши три завдання з чотирьох. Ще 17 учасників змогли виконати два завдання, отримавши 14–15 балів. Решта — лише кілька балів або нулі. Педагогиня наголосила, що головна причина невдач — не у самих учнях, а в недоліках системи проведення олімпіад і стані шкільної освіти.
«Шановні організатори, Міністерство освіти, чи знаєте ви, що в Києві катастрофічно бракує вчителів математики? Що педагоги працюють із перевантаженням — по 30 годин на ставку, а вакансії залишаються відкритими? Коли їм займатися додатковими гуртками?» — обурилася Катерина Халепа.
Викладачка також підкреслила, що занадто складні завдання лише відбивають у дітей інтерес до участі в олімпіадах. Окремо Халепа звернула увагу на нерівні умови для учасників, які живуть за кордоном. Якщо українські школярі під час змагання мусили спускатися в укриття, то їхні ровесники за межами України проходили відбір дистанційно та автоматично переходили до наступного етапу.
«Щоб взяти участь з-за кордону, достатньо мати український паспорт — навіть не потрібно підтверджувати навчання в українській школі. А наші діти, попри небезпеку, мають приїжджати особисто, щоб “довести”, що не списують», — стала на захист учнів викладачка.
Халепа підкреслила, що таким чином не йде мова про пошук «найкращих». На думку педагогині, такі умови лише знеохочують школярів та відбивають у них бажання брати участь в олімпіадах, залишаючи у повітрі питання, чи справді організатори вірять, що так формується новий олімпіадний рух.
- Нагадаємо, нещодавно Міністерство освіти і науки України оприлюднило статистику: виявилось, що в Україні бракує вчителів англійської мови, інформатики, математики, української мови й літератури, фізичної культури, історії, фізики. Найбільший дефіцит кадрів спостерігається серед викладачів точних наук та іноземних мов.