Комуналка під контролем: українцям повернуть майже мільйон гривень після перевірок

Українцям повернуть майже мільйон гривень за неправомірно нараховані комунальні послуги. Це стало можливим завдяки перевіркам Держпродспоживслужби, яка відновила контроль за сферою житлово-комунальних господарств (ЖКГ) у квітні минулого року. Про це повідомляє Blik.ua з посиланням на Урядовий портал.
З початку 2024 року служба провела 36 позапланових перевірок підприємств, що надають житлово-комунальні послуги. У 32 випадках – тобто в понад 88% – були зафіксовані порушення.
Як повідомляє Держпродспоживслужба, за результатами перевірок:
- накладено 18 штрафів на суму 413,4 тисячі гривень;
- ще 26 посадовців оштрафовано на 46,1 тисячі гривень;
- загальна сума коштів, яку мають повернути споживачам, – 948,9 тисячі гривень.
«Ми нагадуємо громадянам про їхнє право на якісні послуги. Якщо у вас є сумніви щодо правильності нарахувань – звертайтесь до нас», – заявили у службі.
Відомо, що упродовж цього року Держпродспоживслужба вже здійснила 241 перевірку. Внаслідок них українцям повернули 2,5 мільйона гривень.
Експерти наголошують – навіть незначне завищення тарифів у масштабах країни призводить до мільйонних втрат для споживачів. Тому уважність до платіжок – питання не лише індивідуального контролю, а й захисту власних коштів.
Що робити у випадку сумнівних нарахувань?
- По-перше, слід уважно перевірити отримані документи.
- По-друге – вимагати в постачальника обґрунтування розрахунків.
Якщо відповіді немає або вона не переконлива, потрібно звертатися до Держпродспоживслужби.
- У відомстві підкреслюють: активна позиція громадян дозволяє швидше виявляти порушення та змушує надавачів послуг діяти в межах закону.
- Нагадаємо, в Україні з 2025 року набувають чинності нові правила перевірки лічильників води, згідно з якими комунальники будуть звіряти дані кожні три місяці, а відмова у цьому може призвести до значних переплат.
Читайте також: Відключення світла в Україні можуть поновити: «Укренерго» попереджає про ризики та дає важливу пораду