В Японії набирає розмаху автоматизація виробництва: кого вже замінили роботи — подробиці
В умовах швидкого старіння населення у Японії розпочався тест кібернетизації логістики, щоб компенсувати дефіцит робочої сили та зберегти швидкість доставки.
Як повідомляє Financial Times, на складі Amazon у місті Чіба роботи вже перевищують чисельність 2000 співробітників, а складські потужності на 40% вищі, ніж у звичайних об’єктах. Компанія також показала нову машину для автопакування та систему сортування, яка може збирати кілька товарів в одну посилку.
Проте, як зазначають експерти, виведення роботів на вулицю для доставки все ще залишається складним. Попит на водіїв вантажівок у Японії стрімко падає через старіння населення: до 2030 року кількість водіїв скоротиться на третину — до 480 000 осіб.
Внаслідок цього Amazon розглядає локалізацію автоматизації, переходячи від великих центрів до менших пунктів доставки ближче до клієнтів, де роботи зможуть брати активнішу участь у пакуванні.
Для цього компанія запускає штучний інтелект DeepFleet, який керує всіма роботами на складах, та підвищує їхню швидкість на 10%. За оцінками, торік ринок автоматизації складів у Японії сягнув 1,28 млрд дол., і очікується, що до 2030 року він зростатиме в середньому більш ніж на 21% щороку.
Проте головні перешкоди для швидкого впровадження роботів — висока вартість інтеграції в наявні склади, складна архітектура будівель (маленькі площі, багаторівневість, нерівне планування), а також повільний розвиток електронної комерції, яка в Японії займає менше ніж 10% роздрібного ринку — значно менше, ніж у Європі.
Подібні труднощі через старіння населення відчуває і сфера обслуговування. В японських кафе вже функціонують спеціальні роботи-офіціанти у вигляді котиків.
- Нагадаємо, раніше американський мільярдер та засновник Tesla Ілон Маск показав відео нових випробувань свого робота-андроїда Optimus, який вже вивчає кунг-фу, тренуючись з інструктором.