Фінанси

Шопінг без мит – все: в ЄС ухвалили рішення, яке зачепить користувачів китайських маркетплейсів

Артем Шумаков
15
Маркетплейси. Фото: Andronews
Європейський Союз ухвалив рішення скасувати безмитний поріг для товарів низької вартості, які замовляють через китайські платформи електронної комерції.

Зокрема, скасування стосується Temu, Shein та AliExpress, повідомляє Courthouse.

Міністри фінансів країн ЄС погодилися ліквідувати чинний поріг у 150 євро, який дозволяв ввозити такі товари без сплати мит. Починаючи з липня, для покупців запровадять фіксований митний збір — щонайменше 6 євро за посилку: 3 євро за одяг і 3 євро за косметичні вироби.

Рішення пояснюють стрімким зростанням кількості дешевих відправлень з Китаю. У 2024 році до ЄС надійшло близько 4,6 млрд посилок низької вартості — приблизно 12 мільйонів щодня, з яких 91% мали китайське походження. Водночас митні органи перевіряли лише незначну частку таких товарів.

Фото: ogo.ua

Європейські чиновники наголошують, що безмитний режим створював нерівні умови конкуренції для місцевих продавців, а також дозволяв потрапляння на ринок небезпечної та нелегальної продукції.

Споживчі організації неодноразово фіксували порушення стандартів безпеки, зокрема у дитячих іграшках, електроніці та косметиці.

Тимчасовий фіксований збір діятиме до 2028 року, коли в ЄС планують запровадити повноцінну митну систему з реальними ставками залежно від категорії товарів. У Брюсселі називають це рішення важливим кроком до забезпечення чесної конкуренції та захисту єдиного європейського ринку.

  • А тим часом в Україні сервіси Uklon, Bolt, Uber та Glovo підтримали законопроєкти, які передбачають впровадження обміну інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи.
  • У грудні українці витратили понад 111 млн грн у Sinsay, зробивши бренд лідером категорії «Одяг та взуття». Дані оприлюднив monobank у своєму дашборді.