Морози атакують: як уникнути замерзання автомобільного акумулятора
Коли температура падає, слабким місцем авто стає батарея – електроліт рідко замерзає сам по собі, але ризик зростає через розряд і старіння. Низька щільність, зношені пластини та витоки струму роблять АКБ вразливою.
Фахівці нагадують – усе вирішує заряд. Повністю справна батарея витримує до -60 °C, напіврозряджена здається вже при -30 °C, а порожня може «стати льодом» біля -10 °C, навіть за звичайної зимової ночі.
Перші тривожні сигнали – відсутність напруги, здуття корпусу, тріщини та запах електроліту. У важких випадках у банках з’являється крижана маса – такий стан небезпечний для подальшої експлуатації.
Ілюстративне зображення батареї. Фото: pexels.com
Якщо це сталося, заряджати одразу не можна – батарею слід занести в тепло і дати їй відтанути природно. Лише після перевірки рівня електроліту допускається повільна підзарядка малим струмом.
Щоб уникнути проблем, водіям радять регулярно підзаряджати АКБ, стежити за роботою генератора, не зловживати короткими поїздками та за потреби утеплювати батарею – дрібні кроки рятують у сильні морози.
Стійкішими вважають AGM та GEL – вони краще тримають заряд у холод, ніж класичні свинцево-кислотні, але й вони потребують контролю та догляду.
Читайте по темі
- Батарея вживаного гібрида чи електрокара – головний страх покупців. Нові дані з Європи показують: усе вирішує не лише бренд, а й звички.
- Електромобілі проживуть довше, ніж вважали: дослідження Стенфорда перевертає уявлення про знос батареї