Рейтинг найекономічніших автомобілів
Шукати автомобіль, який споживає мінімум пального — це не просто модний тренд, а сувора економічна необхідність. З нинішніми цінами на бензин чи дизель, різниця у півтора літра на «сотню» за рік може обернутися справжнім статком.
Звісно, найменше споживає електромобіль, але якщо ми говоримо про класичні двигуни, тут теж є свої чемпіони.
Які моделі, представлені на українському ринку, дозволяють власникам рахувати гроші не в літрах, а в копійках? Сайт BLIK.UA підготував рейтинг найбільш економних.
Чому гібриди стали королями економії?
Ще 10 років тому беззаперечним чемпіоном економії вважався дизель. Сьогодні ж усе змінилося.
Гібридні технології, особливо японські, буквально витіснили дизельні мотори з п’єдесталу.
- Місто — стихія «батареї»
Головна перевага гібрида розкривається саме у місті. В умовах частих гальмувань та стартів звичайний двигун спалює найбільше пального.
Гібрид же у цей час рекуперує енергію (повертає її в батарею). При старті з місця, на невеликій швидкості та у повільних заторах машина їде виключно на електротязі.
Це дає феноменальні показники: багато гібридів у місті споживають менше 4,5 л/100 км. Це просто фантастика!
- Дизель програє на коротких дистанціях
Дизельні мотори залишаються економічними на трасі, на довгих, рівномірних пробігах.
Але в місті, з його частими прогрівами та короткими поїздками, вони вже не такі вигідні, як раніше, і, до того ж, вимагають дорожчого обслуговування.
Топ-5: неперевершені гібриди (до 5 л/100 км)
У цьому класі панують «японці». Вони довели свою ефективність і надійність.
1. Toyota Prius (3-4 покоління). «Пріус» — це символ гібридної технології. Він спокійно «їсть» 4,0–4,5 л/100 км у змішаному циклі, а у повільних заторах може показати й менше. Машина створена як універсальний «солдат»: вона не дасть динаміки, але забезпечить надійність та мінімальну витрату.
Toyota Prius. Фото: Google
2. Hyundai Ioniq Hybrid. Корейський конкурент Toyota. Завдяки шестиступінній роботизованій коробці (а не варіатору, як у багатьох конкурентів), він відчувається динамічнішим. Витрата тримається на рівні 4,2–4,7 л/100 км. Чудовий варіант за розумні гроші.
Hyundai Ioniq Hybrid. Фото: Google
3. Kia Niro Hybrid. Це, по суті, «брат» Ioniq, але у форматі компактного кросовера. Дорожній просвіт трохи більший, що для наших доріг — великий плюс. При цьому економічність не страждає: ті ж 4,5–5,0 л/100 км.
Kia Niro Hybrid. Фото: Google
4. Lexus CT 200h. Цей авто, по суті, «Toyota Prius» у преміум-обгортці. Хочете економити, але не хочете жертвувати комфортом і виглядом? Тоді цей хетчбек із витратою 4,5–5,5 л/100 км — ваш вибір. Він виглядає дорого, але п'є небагато.
Lexus CT 200h. Фото: Google
5. Honda Insight. Гідний конкурент, хоча менш поширений в Україні. Його економічність на рівні 4,5-5,0 літра, але важливо перевіряти стан батареї, особливо у старих моделей.
Honda Insight. Фото: Google
Топ-5: економія на «класиці» (до 6 л/100 км)
Якщо ви категорично проти гібридів або шукаєте щось дешевше, є чудові моделі з традиційними двигунами.
1. Peugeot 308 (з дизелем 1.6 BlueHDi). Французи знаються на економічності. Цей дизельний двигун справді феноменально ощадливий. На трасі він спокійно показує 3,5–4,0 л/100 км, а в місті — до 5,5 л. Зверніть увагу, що саме 1.6, а не 2.0.
Peugeot 308. Фото: Google
2. Renault Megane (з дизелем 1.5 dCi). Ще один «француз». Це, мабуть, найбільш «народний» та дешевий в обслуговуванні дизельний мотор. Його апетит не перевищує 5,0–5,8 л/100 км у змішаному циклі. Запчастини на нього можна знайти скрізь.
Renault Megane. Фото: Google
3. Skoda Fabia/VW Polo (з бензиновим 1.2 MPI). Якщо ви шукаєте бензиновий та надійний варіант без турбіни, то ці атмосферники — ваш вибір. Вони, звісно, не «літають», але витрачають небагато: 5,5–6,0 л/100 км. Ідеально для першого авто або для міста.
Skoda Fabia. Фото: Google
4. Suzuki Swift (1.2 бензин). Маленький, легкий і дуже економічний хетчбек. Завдяки малій вазі, його 1.2-літровий мотор споживає всього 5,0–5,8 л/100 км. Це такий собі «непомітний» чемпіон економії.
Suzuki Swift. Фото: Google
5. Ford Fiesta (з дизелем 1.5 TDCi). Цей маленький дизель також демонструє вражаючу економію. В місті «Фієста» може спокійно вкластися у 5,0 л/100 км, а на трасі — й того менше. Гарна керованість і невибагливість.
Ford Fiesta. Фото: Google
Лайфхаки від сайту BLIK.UA: як зробити авто ще економнішим
Навіть найекономніший автомобіль може почати «жерти» пальне, якщо ігнорувати прості правила. Експерти сайту BLIK.UA завжди радять:
- Контролюйте тиск у шинах. Недостатній тиск збільшує опір коченню і, відповідно, витрату пального на 2–4%. Перевіряйте його раз на місяць.
- Забудьте про різкість. Плавно розганяйтесь і уникайте частих, різких гальмувань. Користуйтеся інерцією, особливо перед світлофорами. Це — «золоте» правило економії.
- Викиньте зайве. Кожні зайві 50 кг у багажнику можуть додати до вашої витрати до 2%. Навіщо возити з собою старий набір інструментів, яким ви не користуєтесь?
Вибір, що зберігає гаманець
Вибір автомобіля з низькою витратою пального — це не просто пошук гарної цифри в паспорті.
Це комплексний підхід, який включає вибір надійного двигуна (краще перевірений гібрид чи дизель, ніж «заряджений» бензиновий турбо), правильний стиль водіння та регулярне обслуговування.
Обирайте авто, виходячи з ваших потреб (місто чи траса), і пам’ятайте, що найкраща економія починається не в двигуні, а у вашій голові.