Електромобілі проживуть довше, ніж вважали: дослідження Стенфорда перевертає уявлення про знос батареї
Здавалося б, чим менше навантаження - тим довше живе батарея. Але дослідження, опубліковане в журналі Nature Energy, спростувало цю аксіому. Команда вчених зі Стенфордського університету довела, що саме реальна експлуатація авто - із паузами, розгонами та гальмуваннями - подовжує строк служби акумулятора майже на 200 тисяч кілометрів.
«Короткі цикли навантаження і відпочинку уповільнюють хімічне старіння батарей. Імпульсний режим у русі виявився ефективнішим за стабільний», - зазначено у звіті дослідників.
За їхніми даними, під час звичайної експлуатації акумулятори зберігають до 38% більше ресурсу, ніж передбачають лабораторні моделі. Іншими словами, їзда містом із типовими заторами і світлофорами може бути навіть корисною для «здоров’я» батареї.
Водночас експерти наголошують: перегрів залишається головним ворогом електромобілів.
«Не варто тримати авто з повним зарядом або в «нульовому» стані. І особливо - не залишати його підключеним після завершення заряджання», - попереджають учені.
Сьогодні автовиробники вже переосмислюють підхід до гарантій. Tesla гарантує збереження щонайменше 70% ємності батареї протягом восьми років, а Hyundai - до 160 тисяч кілометрів або вісім років експлуатації.
З розвитком технологій батареї стали не лише ефективнішими, а й безпечнішими: системи охолодження, інтелектуальні контролери та нове програмне забезпечення зробили електрокари більш надійними, ніж будь-коли раніше.